• PR KRYZYSOWY - 1 strona - słowo kluczowe - katalog.inforam.pl

PR kryzysowy

  • Agencja reklamowa PR public relations

    Polski rynek agencji PR sięga roku 1991. Podstawową usługą, oferowaną przez agencje PR jest obsługa media relations.
    Rynek można podzielić na następujące segmenty:
    1. Freelancerzy – pojedyncze osoby zazwyczaj bez własnego biura. Ich niewątpliwą zaletą są niskie koszty obsługi. Zdarza się, że międzynarodowe firmy szukające oszczędności decydują się na taką współpracę. Zazwyczaj współpraca kończy się gdy zbiegnie się sytuacja kryzysowa z chorobą freelancera.
    2. Małe agencje lokalne obsługujące lokalnych klientów często są to poszczególne placówki handlu detalicznego jak centrum handlowe, mogą to też być restauracje, hotele, itp. Agencje lokalne obsługujące znaczących krajowych i międzynarodowych klientów.
    3. Agencje sieciowe – obsługują klientów zarówno międzynarodowych sieciowo lub tylko lokalnie. Obsługują też znaczące budżety klientów krajowych. Dominujące udziały są zazwyczaj w posiadaniu innej firmy na innym kontynencie. Ich zaletą jest dostęp do międzynarodowego know how.
    4. Hybrydowe agencje PR – posiadają zalety agencji lokalnych i międzynarodowych. Korzystają z doświadczenia swoich kolegów z różnych krajów. Kluczowe decyzje, które wymagają właściciela są podejmowane na miejscu, ponieważ szefami w danym kraju są osoby, które się w nim wychowały i zarazem są właścicielami – zgodnie z zasadą, że właściciele samochodów są ostrożnymi kierowcami.
    Najlepsze agencje PR produktowy realizują od ponad 20 lat.

    Z upływem lat rynek agencji staje się coraz bardziej konkurencyjny – podmiotów przybywa i agencje i szukają one oszczędności. Niestety niektóre oszczędności potrafią się zemścić. Przykładowo wiele agencji powierza odpowiedzialne zadania praktykantom, których pracę rzadko kiedy kontrolują przełożeni. Efekty – strach pomyśleć skoro błędy popełniają fachowcy np. któregoś dnia okazało się, że klient na Fanpage’u pewnego operatora komórkowego zapytał się jak może zrezygnować z usługi. Jakie było zdziwienie fanów, gdy zobaczyli, że to pytanie zadał Admin fanpage’a i po chwili sam sobie na nie odpowiedział.

    Niejedna duża Agencja PR oferuje pełny zakres usług i zatrudnia doświadczonych ekspertów od CSR, zarządzania sytuacjami kryzysowymi, itp.